sâmbătă, 2 ianuarie 2010

Dor de duca si pe anul asta

O sa preiau o leapsa ce nu mi-a fost data de fapt (;) ) de la o amica: lista de locuri de vazut pe anul asta !

De fapt ne-am recomandat si povestit reciproc, ne citim, ne bloggarim si recomandam prietenilor, indiferent ca ne insotesc sau nu in periplurile noastre.

Prin urmare, nu stiu daca v-am mai povestit de locul asta dar eu visez sa ajung din nou acolo inca din luna august. Poate mai spre primavara...poate mai repede...cine poate sa stie ?
Cert e ca acolo se calareste, sa vaneaza, se doarme fara semnal la telefonul mobil si puteti fi condusi de soimii padurii pana la pensiune. Superb !

Satul "Dacia" (da, da, da...denumirea mai noua si romaneasca a satului) e pe langa Viscri, Saschiz, adicatelea in zona satelor sasesti (saxone) si iata ca azi pe la pranz dau pe TVR3 peste un reportaj / documentar (nu stiu sigur ce era) despre initiativele britanice din zona, despre fundatiile din UK ce s-au indragostit de loc, cu tot cu familia lor regala. Si cum asta vara ma plangeam si regretam teribil ca nu se face ceva pentru zona aia, iaca si raspunsul, chiar de nu de la noi de la romani. Fundatia ADEPT are multe proiecte in zona, printre care si promovarea miscarii Slow Food, dar ce e mai important un program propriu pentru zona Tarnava Mare, cu scop de promovare a turismului rural, de restaurare si conservare a bisericilor fortificate, unele deja incluse in patrimoniul Unesco.

Merita sa aruncati un ochi pe linkurile de mai sus si sa planificati macar un weekend extins pe acolo. Ca si in Marginimea Sibiului (sau mai exact pana acolo...), prin sate conservate spectaculos in sute de ani (ca la Fantanele, prietenii stiu de ce ;) )puteti face o fascinanta calatorie inapoi intr-un Ev Mediu rustic si valoros, ce de la distanta nu mai pare atat de intunecat si retrograd.

Acestea fiind zise, pe lista-mi dorintelor de duca personale, (de ani buni dar sper ca in 2010 sa mai bifez macar una-doua din ele) se mai afla si:

- Maramuresul (vizitat acum vreo 5 ani dar ce a lasat o mare dorinta de a reveni si a vedea si mai ales experimenta mult mai multe). Vreau sa stau aici, vreau sa ma plimb cu mocanita pe Valea Vaserului si sa iau din nou micul dejun cu "clisa si horinca" (da fratior, pe stomacul gol, dimineata la 7) !

- Neaparat sa vad ce s-a mai intamplat in "Dobrogea sufletului meu" in ultimii ani, de cand am batut eu zona cu masina.

Astea ar fi destinatiile din tara, pe langa propunerile pe care le astept cu mare drag de la prieteni. Si daca altii vad ca isi planifica un tur al Europei, pentru mine ideal ar fi un tur al Romaniei cu masina, mai la vara....dar ma indoiesc ca va avea cineva 2 saptamani legate, adicatelea timp si disponibilitate, plus resurse pentru asa ceva vara asta.

Toate astea ar fi in plus fata de city-break-urile pe care mi le-as dori chiar in primavara, adicatelea, de mult planificatele "scapari de weekend" in Praga si Amsterdam si in plus de mult sperata si necesara in mijloc de an, saptamana de vara relaxanta intr-o insula greceasca, cu mare albastra si case albe. Bine, bine...poate sa fie si Turcia, ca la ei la mare n-am ajuns pana acum. Daca nu imi iese, ma voi consola ca in fiecare vara cu weekend-uri la Marea noastra Neagra si autohtona sau mai degraba, impartita cu vecinii bulgari.

De la alte destinatii mult dorite, pe care le visez de ani de zile, nu neaparat atat de mediatizate, trendy sau foarte sigure imi iau gandul pe anul asta deasemenea. E vorba de Liban si Maroc (mai ales in Fez). Nu cred sa incapa atata intr-un biet an de criza.

Voi pe unde v-ati preumbla in anul de gratie (sic !) 2010 ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sa comentam deci impreuna...