joi, 29 octombrie 2009

Dobrogea sufletului meu

Azi am prins in reluare pe TVR3 emisiunea descoperita de curand, ce se difuzeaza in principal pe TVR1.

Saptamana aceasta avem de votat intre 3 monumente din judetele Constanta si Tulcea. Detalii legate de cum si unde puteti vota gasiti aici.

Nu stiu daca ce ma leaga de zona sunt originile mele sau trairile de tinerete si explorarile cu prietenii ce au dus la descoperirea "cetatilor dobrogene", acum ani buni, cand nu erau nici pe departe in starea in care se afla acum.


Doar pana maine seara se mai poate vota asa ca va indemn cu mult drag si aplomb sa o facem. Tot acolo gasim si detaliile conturilor in care putem dona si sustine campania.

Trebuie sa recunosc ca initiativa TVR de a cumpara un format internatinal consacrat, de la Endemol mi s-a parut nu numai laudabila dar si in parte, raspunsul la intrebarile mele frustrate de pe drumuri de tara din vara aceasta. Parte din monumentele propuse spre restaurare pe site-ul dedicat le-am vazut in vara asta sau in anii anteriori. Multe altele nu sunt intrate in cursa voturilor. Unele nu sunt neaparat intr-o stare deplorabila iar popularizarea si povestirile despre ele romanului tanar aflat in fata TV-ului mi se pare extraodinara. Emisiunea similara difuzata de BBC (pe acelasi format Endemol) a facut audiente record.

Nici o zona / monument / cetate nu m-a impresionat insa cum m-a atins selectia din emsiunea de azi.

Dobrogea e inca plina de mult mai multe minunatii iar emisiunea de astazi mi s-a parut o lectie de istorie frumos spusa. Poate asa inteleg si cei ce nu simt "vibratiile" sau importanta pamantului ala arid (?! - in zilele noastre poate...), care a fost rolul Dobrogei in formarea poporului roman (asa cum o cunoastem noi, conform istoriei conventionale si oficiale). In preistorie, stramosii nostrii s-au luptat cu multe neamuri, vecine sau nu, ce isi doreau acea bucata de pamant din diverse motive.

Anul asta eu am ratat reintoarcerea la pamantul care ma incarca si hraneste in fiecare vara, am ratat intalnirea cu Ea, Marea - regina si asta aproape pentru prima data in viata mea de adult. La Enisala nu am mai fost de ani buni, dar am auzit ca s-a restaurat partial si s-au amenajat pensiuni excelente in sat. Prietenii ce au explorat cu mine zona pe vremuri sper sa citeasca si sa isi reaminteasca ce tineri si senini eram (sic!). Cu putin noroc revin in cursul zilei de maine si cu poze de atunci ...deh !

Nu am de gand sa va spun ce aleg eu si nici sa va indemn sa alegeti unul sau altul din monumente....Daca va tenteaza, votati ce vi se pare voua ca merita.

Mie s-a facut insa un dor nebun de Dobrogea vazand imaginile...

Mai e mult pana la vara ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sa comentam deci impreuna...