luni, 23 noiembrie 2009

Am invatat, am vizionat, am vizitat, am votat si....am plecat

Cu alte cuvinte si chiar in ordinea asta, asa s-ar traduce pe scurt w-e meu.

Intre 2 "investment appraisal-uri" si un studiu de caz de M&A sau trezorerie pentru examenele minunate din decembrie, am vazut super promovatul "2012". Lung (mai mult de 2 ore juma'), plictisitor pana la agasare pealocuri, cliseele americane binecunoscute in filmele cu dezastre, emotie de plastic si valori strigate fad si neconvingator de pe ecran. Muuult prea lungi scenele in care se fuge de dezastre, foarte trase de par (complet nerealiste) si cu efecte speciale neconvingatoare aruncate cu roaba in pelicula. Totusi, una peste alta, puteti merge sa il vedeti daca va inarmati cu suficienta rabdare. Nimic nou fata de "Independence day" sau "The day after tomorrow" pe care le tot citeaza pe afis.

Am ajuns si la targul de carte ieftina. Stiu, stiu ca s-a injurat ca au fost carti scumpe si editurile au venit tot cu ce au pe raft si cu aceleasi preturi...dar probabil depinde de asteptari. Neasteptandu-ma la niste "kilipiruri" prea spectaculoase pe perioada unei asemenea manifestari, eu una am achizitionat totusi 3 bucati carti usurele de la Humanitas de 9.99 lei si una de 5 lei. Da, da...erau si din astea si de la Humanitas, si de la Polirom si alte edituri. Nu erau reduse numai mizerii greoaie si de necitit, ba din contra. Erau insa, intr-adevar titluri lansate acum ceva vreme, nu ultimele best-seller-uri... Singura mea nemultumire a fost ca partea cu muzica era reprezentata in exclusivitate de Electrecord iar cea cu filmul practic inexistenta. Mi-am achizitionat totusi 2 cd-uri de colinde, in interpretari foarte calde si autentetice (nu, nu, nu....nu Madrigalul iar si iar de Craciun !!!).

Am si votat pe seara: pe Remus Cernea...si imi pare rau acum. Am votat o idee, am propagat o declaratie, o intentie si un mesaj. Dar cand dadeam eu cu stampila pe hartie asa senin, pe ce imi cad ochii, fratilor ??? Pe numele complet al hipiotului pletos cu discurs trendy, salvator de planeta si societate. Eeeei, aici am avut o mica strangere de inima sa pun stampila pe un domn care se numeste in acte si "Florinel"....:))) dar am facut-o totusi. Oare daca incercam mai multi nu puteam trimite in turul II un altul in loc de Geoana ? Pe Crin de exemplu...
Nu vom sti, se pare, niciodata. Important e ca am incercat, esuand bineinteles lamentabil inca o data, sa le aratam ca "nu sunt doar ei in tara asta".

Am votat pentru presendentie dar nu si la referendum. Din pacate nu s-a spus pe nici un canal media, din motive mai mult sau mai putin legale, mai mult sau mai putin deontologice ca puteai vota cu unul din buletine si sa il refuzi pe cel de-al doilea. Referendum-ul putea fi relativ usor invalidat. Mai mult, cand scriu randurile astea, Mircica Badea ne mai spune o data ceea ce stiam deja, dar tot speram sa nu fie adevarat: romanii au pus botul iar la tampeala si imbecilitatea lui Basescu, ca multi au votat "DA" la referendum la ambele intrebari. Se confirma astfel ca sunt multi romani "inteligenti" care cred ca de aia nu avem noi bani si o sa ne fie muuult mai bine cu 300 de parlamentari si cu Parlament unicameral. Asta doar cativa ani de acum incolo, pana cand, daca legislatia europeana actuala ramane in vigoare, va trebui sa ne aliniem cerintelor europene si sa revenim la sistemul parlamentar bicameral. Asta a uitat se ne spuna bravul nostru presedinte, care face doar ce vrea domnia sa, prostindu-ne in fata pana cand vom ajunge iar in situatia din '89.

Cu alte cuvinte, orice am fi incercat noi sa aratam, ei ne-au aratat ca sunt numai ei la comezi, ca suntem idioti si ca ne meritam soarta. Ne ducem in gard si nu putem face nimic pentru asta. Ei sunt clar incapabili sa inteleaga ce se intampla in economia reala si asa cum ne asteptam cu totii de multa vreme, cum Romanica este o tara impotriva firii, la un moment dat o sa se destrame ca societate sau chiar organizare statala.

Prin urmare, eu in turul II nu ma mai duc la vot. Gata, m-am lecuit definitiv si imi este rusine ca m-am dus azi sa "stampilesc" din convingere si cu iluzia stupida ca s-ar putea careva face auzit !!! Nu este deloc asa iar eu m-am oprit cu spiritul civic si inaltator-patriotic. Daca viata, sansa si eforturile mele imi vor permite si ma vor ajuta sa imi exercit profesiunea si prin alte parti (chiar si pe la vecini), ma duc mancand pamantul de aici !

Nu ma dau batuta dar sunt din ce in ce mai covinsa ca in societatea asta, nu prea mai este mare lucru de facut. Tot mai multi colegi si prieteni ce ar putea fi considerati realizati si profesional si social si financiar imi spun in ultima vreme ca se gandesc foarte foarte serios (cu planuri concrete, decizii luate deja in familie si demersuri concrete) sa se care din tara (pe la 35-40 de ani). Si toti invoca aceleasi motive (de neimaginat la unii dintre ei acum 2-3 ani): pentru copii, pentru ca ei sa aiba sanse reale, sa invete cum functioneaza un sistem pe baze de meritocratie, pentru ca ei sa poata invata in alte scoli. Si sunt oameni educati, inteligenti si realizati dupa orice standard european, credeti-ma !

Carcotas post iesi, dar ...asta e adevarul acestui we, dragii mei.

Sa aveti o saptamana calma si poate un pic mai usoara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sa comentam deci impreuna...